ESEU DESPRE
SENSUL VIEŢII
- structură -
1. INTRODUCERE
conţine:
a. un răspuns la
întrebarea „care este semnificaţia conceptului de sens al vieţii?”
b. un exemplu de
situaţie în care omul îşi pune problema existenţei unui sens al vieţii;
(2 puncte; 1 + 1)
2. CUPRINSUL
conţine:
c. opinia personală (consider că sensul vieţii
este...; nu cred că există un sens al vieţii, ci...);
d. susţinerea
opiniei prin 2 argumente (consider că sensul vieţii este... /sau că nu există un sens al vieţii...
deoarece/pentru că/deoarece/întrucât);
e. un exemplu
concret care să ilustreze opinia susţinută;
f. apropierea
dintre opinia personală şi una studiată, pe care o rezumăm pe scurt: viziunea
creştină, cea evreiască din Eccleziast, Camus, Freud şi Cioran (consider că opinia
mea este în acord cu viziunea lui ..., deoarece şi ... susţine ideea ..., dar...)
g. semnalarea
opoziţiei dintre opinia personală şi una studiată, pe care o rezumăm pe scurt (susţinând
că ..., sunt în dezacord cu perspectiva oferită de ..., care consideră că
sensul vieţii este/ că nu
există un sens al vieţii etc.)
(5 puncte; 0,5 + 2 + 0,5 + 1 + 1)
3. CONCLUZIA
conţine:
h. reluarea pe
scurt a opiniei personale;
i. menţionarea pe
scurt a opiniilor diferite din rândul celor studiate (pro şi contra);
j. ideea că
problema sensului vieţii este importantă pentru om, indiferent de diversitatea
părerilor; pe scurt, menţionăm de ce o considerăm importantă.
(1 punct; 0,2 + 0,6 + 0,2)
Se acordă 1 punct
pentru coerenţa eseului şi pentru claritatea exprimării.
Se acordă 1 punct
din oficiu.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.